Danmarks yngste advokat, blev betegnet som ballademager i folkeskolen.

Denne onlinehåndbog beskriver, hvordan vi tilrettelagde undervisningen for at få bl.a. denne elev til at ændre kurs.

Uro, kaos, rod, afbrydelser gør læring meget svær.

Denne tilgang til undervisningen levner plads til arbejdsro, fordybelse og et bedre arbejdsmiljø for alle

Denne håndbog er :

  • en indsats for klasser med særlige udfordringer. Det kan være inklusionsbørn, generel uro, mobning, fravær mv.
  • en forebyggende og inkluderende indsats
  • denne håndbog vil løbende blive justeret og udviklet ud fra respons fra lærere, elever og andre samarbejdspartnere

Målgruppe:

Lærere på mellemtrinnet og i overbygningen, skoleledelse og lærerstuderende.

(kan med justeringer bruges i indskolingen) 

Mål:

  • en anerkendende og konsekvent undervisning
  • at opnå en positiv, inkluderende, tolerant, respektfuld og motiveret klassedynamik